با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری؛

کلنگ احداث مجتمع فرهنگی و هنری حسین (پژمان) بختیاری درشهر دشتک به زمین زده شد

مراسم کنگ زنی مجتمع فرهنگی، هنری پژمان بختیاری با حضور محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سید حمید پور محمدی معاون سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شهر دشتک برگزار شد. رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این […]

مراسم کنگ زنی مجتمع فرهنگی، هنری پژمان بختیاری با حضور محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سید حمید پور محمدی معاون سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شهر دشتک برگزار شد.
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این آیین طی سخنانی اظهار کرد: اگرچه امروز پژمان بختیاری، این شاعر ارجمند ایرانی و از قوم گرانقدر بختیاری در میان ما نیست، اما چه بسیارند هم تباران خوش قریحه ایشان، خاصه جوانان و نوجوانان عزیز و خوش ذوق و قریحه ای که در همین محیط و منطقه و در جوار زادگاه او، شائق و قادرند که مسیر علمی و ادبی او را به شایستگی بپیمایند و با استعداد کم نظیر و خدادادی خویش جای خالی پژمان ها را به نیکی پر نمایند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: احداث و بهره برداری از بنای یادبود پژمان بختیاری در منطقه دشتک همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و ادبی، می تواند آینده درخشانی را برای نسل مشتاق رقم بزند و زمینه رشد و تعالی آنان را بیش از پیش فراهم آورد.
شالویی در پایان از عزم راسخ دولت مردمی برای توجه جدی به مفاخر فرهنگی و حمایت همه جانبه در احداث بناهای یادبود و برپایی آیین گرامیداشت برای مفاخر و مشاهیر به ویژه در مناطق محروم قدردانی کرد.
پس از این مراسم، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و هیأت همراه از پروژه مجتمع فرهنگی هنری داراب افسر بختیاری در منطقه چغاخور شهرستان بروجن نیز بازدید کردند.
گفتنی است حسین )پژمان( بختیاری، محقق، مترجم و از شاعران برجسته استان چهارمحال و بختیاری است. وی با شاعران و ادیبان بزرگ معاصر همچون ملک‌الشعرای بهار، جلال‌الدین همایی، نیمایوشیج، رهی معیری و استاد شهریار دوستی و مراوده نزدیک داشت.او همچنین به زبان های فرانسه و عربی مسلط بود و آثار بسیاری را به فارسی ترجمه کرد.