رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نخستین جشنواره فرهنگ، هنر وادب اقوام ایران زمین گفت:

روح فرهنگ و حماسه در ایران باهم درآمیخته است

نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و ادب اقوام ایران زمین و آیین نکوداشت میرزا بیضا جونقانی از شاعران و ادیبان برجسته چهارمحال و بختیاری در شهر جونقان برگزار شد. محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنانی در این آیین گفت: برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین بسیار مبارک است چرا که موجب در کنار […]

نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و ادب اقوام ایران زمین و آیین نکوداشت میرزا بیضا جونقانی از شاعران و ادیبان برجسته چهارمحال و بختیاری در شهر جونقان برگزار شد.
محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنانی در این آیین گفت: برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین بسیار مبارک است چرا که موجب در کنار هم بودن و دست به دست هم دادن مردم شریف ایران شده است. همه ما آگاهیم که دشمنان ما تاب و تحمل دیدن این اتحاد و همدلی را ندارند.
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تأکید کرد: جونقان، شاعران و اهالی علم و فرهنگ بلند پایه‌ای چون میرزا بیضا جونقانی دارد. از اینرو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بنا دارد برای پاسداشت مفاخر و مشاهیر این شهر، بنا‌های یادبود، سردیس ها و یادمان های مختلف بنانماید و اقدامات مختلف فرهنگی و هنری را سامان دهد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سرزمین عزیز ما ایران، روح فرهنگ و حماسه باهم درآمیخته است. جوانان شجاع و غیرتمند ما نیز با ایثار جانِ خویش خاصه در دوران دفاع مقدس آینده ای سرشار از زیبایی و عشق را برای ما رقم زدند.
او افزود: حماسه ما با دین و آیین های سنتی ما پیوند یافته است که یکی از نمودهای عینی آن فرهنگ شاهنامه خوانی و توجه به ادبیات حماسی در استان چهارمحال و بختیاری و منطقه زاگرس است.
شالویی در پایان سخنان خود تأکید کرد: به یقین هر چه برنامه ها، رویدادها و اقدامات فرهنگی و علمی را با هنر بیاراییم، این امور پایدارتر خواهد شد.مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید نموده اند که هیچ واقعیتی در تاریخ بدون پیوند با هنر جاودانه نخواهد شد.
گفتنی است در همایش فرهنگ ، هنر و ادب اقوام ایران زمین، با حضور محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سید هادی صالحی فرماندار فارسان، پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری از تعدادی از مفاخر و فعالان فرهنگی استان نیز تجلیل شد.