رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در جلسه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن خبرداد:

دفتر نمایندگی انجمن به زودی در شهرستان بروجن راه اندازی می شود

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن، با جمعی از نخبگان و پیشکسوتان فرهنگی و ادبی و مدیران و مسئولان شهری دیدار و گفت و گو کرد. رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنانی در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های مستمر و […]

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجن، با جمعی از نخبگان و پیشکسوتان فرهنگی و ادبی و مدیران و مسئولان شهری دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنانی در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های مستمر و موثر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و مدیران فرهنگی شهرستان بروجن گفت: بروجنی ها به ترویج و توسعه تجارت و اشاعه فرهنگ و دیانت مشهور اند که در هردو امر نیز موفقیت های فراوانی را کسب کرده اند.
او اضافه کرد: بزرگداشت عالمان و مفاخر و نشر آثار آنها از مهمترین فعالیت های انجمن است که این امر در استان چهارمحال بختیاری و شهرستان بروجن به عنوان یکی از شهرهای مفاخر پرور کشور با جدیت پیگیری خواهد شد.به یقین توسعه این اقدامات با راه اندازی دفتر انجمن در این شهرستان می تواند وسعت بیشتری هم پیدا کند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: شوق و شور فراوان اهالی بروجن و مدیران فرهنگی این استان در فعالیت های فرهنگی و دینی و پیگیری جدی آن ها برای راه اندازی دفتر انجمن در این شهر، حاکی از انگیزه جدی این عزیزان برای پاسداشت مفاخر فرهنگی و میراث عظیم و تأثیرگذار ادبی، فرهنگی، دینی و علمیِ ایرانی و اسلامی در این خطه است.
در ادامه امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه های خود پرداخت و گفت: تمدن ایرانی و اسلامی با عناصر اخلاقی، دینی و فرهنگی که در بطن خود دارد، امروز جاودانه شده و از تمدن غربی هم گوی سبقت را ربوده است.
وی اضافه کرد:مفاخر در تمدن ها، فرهنگ را قوام بخشیده و پایداری آن را تضمین می کنند. لذا محتوای غنی و چهره ها و مفاخر عامل و ضامن بقای یک تمدن اند که از جمله این تمدن ها، تمدن ایرانی و اسلامی است.
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورت انتقال تمدن ایرانی – اسلامی به نسل جوان و به روزرسانی محتوای این تاریخ عظیم و بیان اندیشه های غنی آن با زبان ساده و روزآمد باید در اولویت اقدامات همه نهادهای فرهنگی کشور از جمله انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرار بگیرد.
پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز طی سخنانی در این نشست گفت: این نشست با حضور جمعی از سرمایه های فرهنگی شهرستان بروجن تشکیل شده است. بحث هویت بخشی و هویت سازی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحل و بختیاری با جدیت پیگیری می شود که بخش مهمی از این اقدام در شهرستان بروجن صورت می پذیرد.
فتاح کرمی بروجنی فرماندار بروجن هم در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و بیان کرد: سرمایه های علمی، هنری، فرهنگی و دینی شهرستان بروجن فراوان اند. در این شهرستان ظرفیت های ارزشمندی وجود دارد که بعضا چهره های آن سرآمد استان و حتی کشورند. در حقیقت در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن مفاخر و مشاهیری حضور داشته و دارند که دیگر تکرار نشده اند.
او تأکید کرد: تقاضای ما از مجموعه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آن است که توجه بیشتری به این شهرستان مفاخر پرور داشته باشند و با برنامه ریزی و عملیاتی کردن رویدادها و فعالیت های مختلف علمی، فرهنگی و دینی، چهره های برجسته این خطه را به جوانان و نسل جدید والبته همه ایرانیان معرفی نمایند.
گفتنی است در این نشست صمیمی افزون بر نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی،فرماندار شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهرستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا بناییان شاعر و رییس انجمن شاهنامه خوانی بروجن، مهدی طهماسبی مولف و نویسنده، نماینده اصحاب رسانه شهرستان و علی ناصری اهدا کننده مکان دفتر انجمن در شهرستان بروجن نیز حضور داشتند و به ایراد سخن پرداختند.